مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-02اجتماعي

تخریب زیستگاه های طبیعی، بزرگترین عامل انقراض است


رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، بزرگترین عامل انقراض در دنیا را تخریب زیستگاه های طبیعی دانست و ادامه داد: تغییر کاربری اراضی جنگلی و ساحلی و توسعه جوامع انسانی و آلودگی زیستگاه ها و تغییرات اقلیمی بر زیستگاه ها تاثیر منفی دارد.

- ایسنا/گیلان رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، بزرگترین عامل انقراض در دنیا را تخریب زیستگاه های طبیعی دانست و ادامه داد: تغییر کاربری اراضی جنگلی و ساحلی و توسعه جوامع انسانی و آلودگی زیستگاه ها و تغییرات اقلیمی بر زیستگاه ها تاثیر منفی دارد.

حسین علی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تنوع زیستی و زیستگاه های استان گیلان، اظهار کرد: تراز آبی دریای خزر منهای 24 متر و ارتفاع قله سماموس 3260 متر است و لذا این پهنه ارتفاعی حدود 4000 متری، موجب شده میکرواقلیم های بسیار متنوعی را در گیلان شاهد باشیم.

وی میکرواقلیم های گیلان را عامل ایجاد تنوع بسیار متفاوتی از زیست مندان دانست و افزود: بیش از 350 گونه پرنده و بیش از 70 گونه پستاندار و حدود 48 گونه خزنده و دوزیست و بیش از 112 نوع ماهی داریم که محیط زیست گیلان را به یکی از نگین های تنوع زیستی در کشور تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب زیستگاه های طبیعی، بزرگترین عامل انقراض است

تخریب زیستگاه های طبیعی، بزرگترین عامل انقراض است